Ideea centrală a proiectului C-enter4cult se bazează pe pasiunea elevilor de la liceele de arte de a găsi și a exploata oportunități antreprenoriale și de a lua inițiative pentru a păstra în mod durabil experiența și cunoștințele industriei de design tradițional de modă (TFD), care este expusă riscului de a dispărea în epoca globalizării. Industrializarea și producția în masă de modă, din ultimele decenii, au condus la dispariția treptată a obiectelor de îmbrăcăminte tradiționale, textile, produse de artizanat realizate prin tehnici tradiționale. Necesitatea identificării și păstrării patrimoniului cultural local și european devine o prioritate pentru iubitorii de frumos. Acest lucru se poate realiza inspirându-i pe elevii de la liceele de arte să facă din trecut o parte a viitorului lor și să exploreze tehnicile tradiționale locale în demersul lor creativ.

Proiectul se desfășoară pe o perioda de 2 ani cu o extensie de un an (din cauza restricțiilor impuse de pandemia de Covid 19) și prevede 4 mobilităţi pentru elevi și profesori. Mobilitățile vor fi găzduite de fiecare partener cu scop de învățare/aplicare și experimentare. Fiecare școală va crea o firmă de exercițiu, care are ca scop dezvoltarea competenţelor antreprenoriale ale elevilor prin simularea proceselor interne desfăşurate într-o firmă reală şi a relaţiilor sale cu alte firme şi instituţii.

Obiective principale:

  1. Incurajarea abilitatilor si competentelor antreprenoriale a elevilor, astfel încât să schimbe provocările/problemele în oportunități economice și culturale, generând valoare pentru ei și societatea;
  2. Descoperirea, pastrarea si promovare patrimoniului local, a tehnicilor traditionale in domeniul creatiei vestimentare;
  3. Incurajarea initiativei si creativitatii elevilor in domeniul industriilor creative(CI) si design-ului vestimentar (FD);
  4. Schimburi de metode si bune practice in predare, dezvoltarea de activitati de invatare prin simularea unor activitati similare cu cele reale ale unei firme care opereaza in domeniul CI/FD
  5. Dezvoltarea unei identități europene comune prin explorarea specificului național al țărilor partenere.

Pagina web a proiectului