HOME
HOME

Mobilitate I
PORTUGALIA

Mobilitate II
FINLANDA
Mobilitate III
SPANIA
Mobilitate IV
GERMANIA
Mobilitate V
PORTUGALIA
 
 

Tinand cont de Planul de Dezvoltare Europeana al liceului nostru, de tintele strategice propuse in acesta, am hotarat sa scriem acest proiect. Scopul proiectului este: Modernizarea procesului educativ din liceu, in vederea cresterii gradului de europenizare a acestuia iar, obiectivele proiectului sunt urmatoarele:
1. Perfectionarea competentelor de comunicare ale profesorilor;
2. Imbunatatirea si dezvoltarea strategiilor de organizare si conducere a claselor de elevi;
3. Imbunatatirea strategiilor de management al scolii;
4. Imbunatatirea si inovarea strategiilor didactice de predare-invatare-evaluare ale profesorilor.
Ne propunem sa atingem aceste obiective prin participarea unui numar de 25 de profesori, la 5 cursuri/evenimente de formare in institutii specializate din Europa. Profesorii participanti vor fi selectati dupa aprobarea canditaturii astfel: 4 membri din Consiliul de Administratie al liceului, 5 profesori diriginti iar restul profesori de diferite specialitati care isi desfasoara activitatea in scoala noastra si care isi doresc sa se perfectionaze.
Activitatile propuse sunt urmatoarele:
1. Curs structurat: "Communicative skills for European teachers", in Porto, Portugalia, unde se vor desfasura activitati prin care profesorii vor invata noi metode pentru a comunica eficient in cadrul organizatiei precum si noi tehnici cu ajutorul carora vor putea transmite, in acelasi timp cunostinte, atitudini si valori;
2. Curs structurat: "Classroom Management Solutions for Teachers:new methodologies ,  effective motivation, cooperation and evaluation strategies", Berlin, Germania. In cadrul acestui curs se vor desfasura activitati interactive in care vor fi prezentate metode de monitorizare si organizare a proceselor specifice managementului claselor;
3. Observare la locul de munca, langa Faro, Portugalia, va fi formata din seminarii de prezentarea a sistemului portughez de invatamant si a curriculei din Portugalia, vizite in scoli, intalniri si discutii cu manageri si profesori, paticiparea la lectii si observarea claselor de elevi in timpul orelor.
4. Eveniment de formare: "Structured Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminars" in Helsinki, Finlanda. Evenimentul ales va contine vizite in scoli din Finlanda unde profesorii participanti se vor intalni si discuta cu profesori si manageri din Finlanda, seminarii in care va fi prezentata organizarea specifica scolilor din Finlanda, seminarii si workshopuri legate de sistemul de invatamant din Finlanda, schimburi culturale si profesionale intre toti participantii.
5.Curs structurat: "There is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning", 24 - 28 Barcelona, Spania. In cadrul acestui curs profesorii vor participa la activitati in care vor descoperii aplicatii online noi, foarte utile in procesul de predare-invatare, pentru toate disciplinele si vor invata cum sa le utilizeze si sa le integreze in planurile lor de lectii.
Printre rezultate asteptate, enumeram:
-dezvoltarea competentelor de comunicare cu scopul de a depasi barierele intampinate in interactiunea si relatia dintre profesori si elevi;
-imbunatatirea gradului de empatie pentru a intelege mai bine nevoile elevilor dar si ale colegilor;
-competente imbunatatite pentru a gestiona eficient o clasa prin stabilirea unor reguli cu consecinte clare si logice;
-insusirea unor strategii noi pentru a trata comportamentele dificile ale elevilor, lucrand cu metode colaborative;
-imbunatatirea metodelor si mjloacelor pentru a motiva elevii si pentru ai determina sa reflecteze asupra comportamentului lor;
-imbunatatirea competentelor pentru a evalua elevii si pentru a furniza feedback;
-intelegerea modului de organizare si de functionare a sistemelor educationale din Portugalia respectiv din Finlanda;
-descoperirea si insusirea unor noi strategii (metode, instrumente, mijloace) didactice aplicate in procesul de predare-invatare-evaluare in scolile din Portugalia respectiv Finlanda;
-imbunatatirea competentelor de a alege si utiliza mijloacele si aplicatiile electronice in desfasurarea procesului didactic, in functie de grupul de lucru, oferindu-le elevilor experiente interesante si placute de invatare;
Beneficiile aduse de realizarea acestui proiect, pe termen lung sunt:
-imbunatatirea calitatii educatiei din scoala noastra prin formarea unui mediu mai modern, mai motivat, mai dinamic si profesional;
-atragerea spre liceul nostru a unor elevii bine pregatiti, cresterea atractivitatii liceului in comunitatea scolara;
-generatii viitoare de elevi cu rezultate mai bune la examene si cu sanse mai mari de insertie pe piata muncii;
-formarea in randul elevilor a unor valori europene fundamentale in domeniul democratiei si al convietuirii interculturale in spatiul european;
-cresterea nivelului de europenizare al liceului nostru;
-imbunatatirea imaginii liceului in randul profesorilor din alte scoli, in randul comunitatii locale dar si internationale.

Coordonator proiect:
Dir.adj. Claudia Rusu

 
"Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei”.
"The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the National Agency and Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein”.

2019 // LAV